Nagydolgok a terhesség alatt – a székrekedésről őszintén

Share on facebook

Valljuk be őszintén, a székrekedés nem azon dolog egyike, amiről szívesen beszélnél az anyatársakkal a saját pocakotokat simogatva a babaruhák között kutatva, utólag a játszótéren, vagy évek múlva visszaemlékezve a közös 9 hónapotokra. Mégis ez az egyik leggyakoribb tünet, ha az ember lánya állapotos. Kellemetlen, de természetes és a helyzet nagyban javítható, ha megfogadsz néhány tippet!

Na de miért is alakul ki a terhesség alatti székrekedés?

Az első a genetika, vagyis hogy eleve hajlamos vagy-e a szorulásra. Emellett az ülő életmód, kevés aktivitás és a rost,- és vízhiányos táplálkozás sem segít. Ha ezeken végzel apró változtatásokat, máris sokat tettél az egészségedért.
A várandósság alatt az orvosok majdnem minden esetben vaspótlást javasolnak, hiszen a megfelelő mennyiségű vas tudja csak hatékonyan szállítani az oxigéndús vért a babádnak és neked is, amely által energikusabb leszel, és amely így csökkenti a koraszülés vagy a kis súllyal születést is!
Viszont a vastabletta tudvalevőleg hasfogó hatású, így ha te is tapasztalod magadon a székrekedés tüneteit, akkor fogadd meg ezt az 5 tippet:

C-Vitamin

A C-vitamin támogatja a vas felszívódását, ezért érdemes C-vitaminban gazdag ételeket enni, vagy rosszabb esetben kapszulával pótolni. A teljesség igénye nélkül érdemes a következőket is beépíteni a diétánkba: kiwi, narancs, homoktövis, paprika, petrezselyem, brokkoli, karfiol, eper, dinnye, káposzta, paradicsom, málna, zeller, spenót, ananász, mandarin, zöldcitrom vagy az áfonya.

Rostdús táplálkozás

Mindig a természetes megoldásokra érdemes törekedni, így a legjobb, ha első körben a bevitt rostmennyiséget próbálod növelni. Ha teheted, kerüld a finomított lisztet és cukrot, válaszd a teljes kiőrlésű alternatívákat.

Megfelelő folyadékfogyasztás

A nőknek iránymutatásként megadott legalább 2 liter folyadékot kb 3 deciliterrel érdemes megnövelni. Ez a minimum! Ha hajlamosak vagyunk megfeledkezni az ivásról, mindenképpen gondoskodjunk előre magunkról!

Kismama torna

A mértékletes és rendszeres testmozgás mindenképpen megteszi a hatását mind állóképességünket mind általános jókedvünket tekintve! Itt tudsz tájékozódni hogy miket érdemes csinálnod a várandósság alatt!

A Csodafegyver – az útifű-maghéj

Amitől csodaszámba megy, az azon képessége, hogy a vízből képes a saját tömegének a húszszorosát magába szívni. Ezáltal létrejön egy lágy zselé, ami elkezd felszívódni a béltraktusban. Ez segíti a toxikus anyagok eltávolítását, valamint segíti a belek természetes perisztaltikus mozgását, így az elfogyasztott rost képes végighaladni a szervezeten.

útifű-maghéj, a terhesség alatti székrekedés elleni csodafegyver

Ennek az olcsó alternatívának csak előnye van! Sorolom is:

  • Nincs íze, vízzel bevehető (étkezés előtt legalább 30 perccel)
  • Süteménybe süthető, vagy vegán süteményben nyersen is használható tojás helyett
  • Olcsó
  • 100% rostanyag
  • Nem okoz bélirritációt
  • Nincs benne kemikália, így nem lehet hozzászokni
  • Kúraszerűen vagy akár 1-1 alkalommal is lehet használni

Ami mindenképpen fontos, hogy a nagy folyadék megkötő képességének köszönhetően még több vizet kell inni! (tudod, amit odakészítettél magad mellé!)

Lényeg a lényeg, hogy merjünk beszélni a terhesség kevésbé szép aspektusairól is és tudjuk, hogy a nehézségeinkkel nem vagyunk egyedül!

Hajrá csajok!

Vélemény, hozzászólás?

Close Menu
×
×

Cart