Mikor és mit NE sportolj a terhesség alatt?

Share on facebook

Közismert, hogy a rendszeres sportnak jótékony hatása van a terhesség alatt, mellyel nem csak a hangulatunkat javíthatjuk, hanem számos egyéb terhességi diszkomfortot csökkenthetünk vele.

Mindez igaz a szövődménymentes váradósság alatt. Persze ilyenkor is vannak esetek, amikor bizonyos mozgásformákat érdemes kerülnünk. Nézzük is!

A várandósság hónapjai alatt a relaxin nevű terhességi hormonnak köszönhetően az ízületeid meglazulnak, a növekvő pocakod miatt pedig a súlypontod áthelyeződik, így megváltozik a mozgásérzékelés és koordináció is. Ezért különösen oda kell figyelni az esések, sérülések elkerülésére!

  • A hirtelen mozdulatokat és főleg az ütközéses testkontaktust kívánó sportok kerülendők : pl minden küzdősport, lovaglás, kosárlabda, kézilabda, squash, síelés stb
  • Kerülendőek az extrémsportok, illetve egyéb mozgásformák, ahol a has ütésnek vagy sérülésnek van kitéve.
  • Az első trimeszterben a méhlepény megtapadása miatt a nem megerőltető sport a kívánatos, majd amikor a második, aktívabb trimeszterbe érsz, növelheted az intenzitást vagy a mennyiséget.
  • A pocak növekedésével a hasizomgyakorlatokat kerülni kell, illetve az olyan mozdulatokat, ahol a törzs erőteljesen csavarodik.

Összességében elmondható, hogy ha már napi 10-20 percet mozogsz az egészségetekért, sokat tettél a babádért és magadért! És ahogy evés közben jön meg az étvágy, észre fogod venni, hogy egyre többet és többet szeretnél még sportolni, míg könnyedén eléred a napi 1 órát is. Még ha a terhesség előtt ez nem is volt rád jellemző!

Használd ki ha te is így vagy ezzel, mert a pici születése után úgysem lesz ennyi időd minderre. Jaj, megint spoilereztem!

Vélemény, hozzászólás?

Close Menu
×
×

Cart