Magnézium fogyasztása terhesség alatt és után

Share on facebook

Talán nem mondok újdonságot avval, hogy a terhesség 9 hónapja alatti változatos és tápanyagdús étrend mennyire fontos- nem csak a babának, de neked édesanyának is. Szerencsére rég megdőlt az a nézet hogy “kettő helyett” kell enned viszont kettő helyett eszel – tehát nem a mennyiség, hanem a minőség a fontos!

A megfelelő vitamin és ásványianyag-bevitel különösen fontos, ebből építkezik a baba szervezete, és mindent tőled mint gazdatesttől von el. Érdemes ezért megnövelni a fontos tápanyagok bevitelét!

Nézzük ebben az esetben épp a magnéziumot! Mire is jó?

  • szív­,- és érrendszer működését szabályozza, gátolja az érelmeszesedést
  • kalciummal és a foszforral együtt nélkülözhetetlen a csontok és fogak kialakulásához
  • szerepe van a sejtosztódásnál
  • több száz enzim működéséhez elengedhetetlen
  • testünk minden sejtjében megtalálható, központi szerepe van a sejtműködés szabályozásában, különösen az izom­ és idegsejtek működésében
  • az ingerlékenységet szabályozza (spoiler alert, ennek később is fontos szerep jut!)

Mik azok az ételek, amik természetes módon is tartalmaznak magnéziumot?

Mandula, mángold, sóska, spenót, kesudió, földimogyoró, zab, szója, bab. Részletesebb listát itt találsz. Ne feledd hogy a magnézium felszívódását a megfelelő D-vitamin szint segíti!

Mivel azonban a terhesség alatt amúgy is érdemes többet fogyasztani ebből a mikrotápanyagból, ezért mindenképpen fontos a helyes táplálkozás mellett a külső pótlás is! Ezekhez a patikákban és/vagy drogériákban rengeteg fajta kapszulát vagy pezsgőtablettát találsz. A lényeg, hogy a napi bevitel kb 10mg/testúlykilogramm legyen.

Azt is fontos megjegyezni azonban, hogy a 35. terhességi hét táján a magnéziumot érdemes fokozatosan elhagyni, ugyanis az izomlazító hatása pont ellentételezi a méhösszehúzódásokat.

Miután túl vagy a szülésen, még mindig érdemes pótolni a magnéziumot. A valószínűsíthetően sok álmatlan óra éjszakánként megterheli a szervezetet, teljesen természetes ha az édesanya ingerlékenyebb ebben az időben.

Az emelt magnézium adag ilyenkor és a nemsoká beköszöntő dackorszakban is erősen….javallott 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Close Menu
×
×

Cart